Tags

Over 150 danske digtere har udsat dagens trykte udgave af Den Blå Avis for et guerilla-angreb. Man har indrykket hundredvis af digte som annoncer i avisen, der ellers gør sig i køb-salg-bytte-annoncer.

Jeg var hurtig til at sige ja, da jeg blev tilbudt at være med for nogle uger siden. Jeg havde allerede en idé liggende til en superminimalistisk novelle, som jeg hurtigt omskrev til et digt. Alligevel måtte jeg beskære voldsomt for at få den presset ned på de 200 tegn, der er max for en annonce i Den Blå Avis. En udfordring, som jeg håber lykkedes – den kom i hvert ned på 200 tegn.

Digtet kom til at hedde ‘Nøgle i hoveddøren’, og kan læses under ‘Andre soveværelsesmøbler og udstyr’ i dagens Den Blå Avis.

Den Blå Avis er gratis.

Kan du ikke finde den, eller bor du i Jylland, kan du læse mit lille digt online, men kun i kort tid. Den Blå Avis fjerne digtene inden længe. Du skal klikke her.