Tags

,

Når jeg er blevet spurgt, om jeg ikke bedre kan lide gyserfilm end gyserbøger, har jeg altid svaret, at jeg synes, bøger er et stærkere medie, fordi man selv får lov til at danne sig sine egne billeder, men hvis der var EN ting fra film, som jeg kunne drømme om at have til rådighed, når jeg skaber uhygge, så var det underlægningsmusikken.

Så da jeg opdagede, at nogle amerikanere eksperimenterede med at udgive e-bøger med underlægningsmusik, så måtte jeg jo lige teste, hvordan det så virkede.

Booktracks er e-bøger, man læser online, og soundtracket skifter, som man læser sig gennem teksten. Det var lidt af en balancegang at få musik, lyde og tekst til at spille sammen og hjælpes om at bygge uhyggen op. Det kan så let ende med at larme og forstyrre læsningen. Jeg tror selv, at det lykkedes meget godt.

Du kan læse BREAK-IN (den er på engelsk) på Booktracks website GRATIS, ved at klikke HER!