Tags

,

Gruppen af urban explorers, som leder os gennem handlingen i ‘Frygt fabrik fælde’ har selskab af et fotohold, da de besøger fabrikken. Fotoholdet har betalt for at få lov at komme med uden at vide, hvilket sted der skulle udforskes næste gang. De er nemlig i færd med at fotografere en serie kunstfotografier, der med fotografens ord “udforsker kvindens erotisk skuende øje, samtidig med at billederne spiller op imod flere af vores fastlåste begreber.”

Sagt på almindeligt dansk vil hun gerne fotografere en nøgen sort mand i en forfalden og forladt bygning.

Fotografen hedder Fiona Jones og skyder til daglig billeder for modemagasiner, reklamebranchen og musikbranchen. Kunstfotografierne er en drøm, hun bruger sin fritid og sparepenge på. Hun er adoptivbarn fra Asien, selvsikker, lettere arrogant og dominerende. Hun har blåt hår og en plan med alt, hvad hun foretager sig.

Hendes assistent hedder Sascha og er biseksuel. Hun er en høj kvinde med kort lyst hår, men med sår sjælen og ptsd efter et længere ophold i tredjeverdenslande som nødhjælpsarbejder. Hun fornemmer som en af de første, at der er noget helt galt på den gamle fabrik. Men da er det allerede for sent.

Modellen er en ung, muskuløs, mand ved navn David. En smule genert og blufærdig. Han studerer til hverdag, læser til læge, og arbejder ved siden af som croquis-model for en aftenskole. Dette er hans første job som fotomodel. Han havde ikke helt forstået, hvad jobbet gik ud på, da han sagde ja.

Sammen med urban explorer-holdet udgør de de syv personer, der lukkede sig ind på fabrikken den fredag – og endte midt i et mareridt, der hurtigt krævede sit første dødsoffer, og snart det næste. Fabrikken var en fælde, og frygt gav kødet smag.

Reklamer